divendres, 1 de març del 2013

Els meus passeigs dels dijous (II)


Avui feia molt mal dia. Plovisquejava i feia fred, molt fred. L'opció però seguia sent la mateixa que els altres dijous: anar a la feina a peu.


Un cop fet no me n'he penedit gens. Cada passeig és una oportunitat per a algun grat descobriment. En el camí d'anada he trobat un cel espectacular, ple de núvols descabellats que encara no tapaven el cel blau. Mentre treia la càmera del bolso per a fer-li una foto he escoltat una veueta que deia: “Mira, mi profesora de castellano” M'he girat i he vist que era l'Àlex que somreia feliç, tapat fins als ulls, de la mà de la seva mare. L'he saludat i he seguit per la meva via. He gaudit del camí creuant-me amb altres nens que van a altres escoles que no és la meva i que pels matins corren, carretegen motxiles i expliquen secrets a les seves mares. Què monos!
Però el més increïble ha estat el camí de tornada. Ja plovia de debó. I feia vent, que és el que més odio quan he de portar el paraigües obert. No hi havia gairebé ningú pel carrer. És l'hora de dinar i la gent és a casa. Però era maco el gris humit que ho cobria tot. Els bassals regalaven esplèndids reflexos d'arbres gotejant. Les xemeneies d'algunes cases adossades fumejaven i els carrers feien olor a llenya cremada. Umm, olor d'hivern! Color d'hivern! Fred d'hivern! Un festival per a tots els sentits!

6 comentaris:

  1. Vaja, després de sentir i llegir algunes opinions molt contràries al temps d'avui, llegir aquest escrit teu és tot un canvi. Jo no he gaudit del dia, però no em molesta aquest temps, ja m'està bé, que és hivern i toca. Però el vent aquest em sembla una mica bèstia, no convida a sortir, realment. Ha fet més temible la pluja, que en realitat, en cap moment no m'ha semblat que pogués realment fort.

    ResponElimina
  2. Segueix fent un vent prou espectacular. La teva crònica del passeig és fantàstica...

    ResponElimina
  3. Que meravellós l'olor a llenya cremada!!!

    Gaudeix de l'hivern que s'acaba!!!

    Una forta abraçada.

    ResponElimina
  4. Tots els dies son bons per fer una caminada, s'ha de saber mirar això si.

    ResponElimina
  5. Hi ha instants que cal perpetuar... (ja veig que et vas inclinant cap al "meu" costat fosc)

    ResponElimina
  6. Bona caminada! saps jo molts dies ho faig a l'inrevés baixo de la feina caminant ( i dic baixo perquè tot fa baixada)fins a casa o si més no en faig una part.....ara amb el vent i fred que feia és tot un desafiament!

    ResponElimina