dilluns, 16 de febrer del 2015

Millor que nou!

Com que avui no treballava he baixat a la capital a fer gestions. Entre elles tenia pendent una visita al "Millor que nou". Volia veure com funcionava i si tot era tant fàcil i resolutiu com es veu a la tele. Us puc dir que sí. Ha estat una bona experiència i a sobre he pogut arreglar-me una batedora de got que a l'estiu, com que anava a gaspatxo per dia, va dir que necessitava vacances i va deixar de funcionar.
És una passada aquest servei!
Hi ha uns horaris dels diferents tècnics que poden ajudar a arreglar coses: bricolatge, bicicletes, aparells elèctrics i fontaneria, aparells electrònics, etc. Arribes allà, sense cita prèvia ni res, et demanen les dades i pesen el que portes per tal de calcular el pes del material residual que estalviarem si aconseguim arreglar l'objecte que hi portem. Seguidament t'indiquen el tècnic al qui t'has de dirigir i allà has d'esperar a que pugui dedicar-te uns minuts per veure que hi portes i donar-te quatre instruccions per que tu mateix facis la reparació. He hagut d'anar a comprar una peça que era el que s'havia de canviar i Pim, pam! En mitja horeta de feina ja tenia la batedora arreglada.
Caldrien més establiments d'aquest tipus. Potser els negocis de reparació i serveis tècnics no hi estarien massa d'acord però també ells podrien abusar una miqueta menys amb aquestes coses. A la casa que he anat a comprar la peça que em faltava també reparaven electrodomèstics i només per a fer-te el pressupost de la reparació et cobraven 5€, la fessis o no la fessis... i els preus d'hora de tècnic estan pels núvols. No estan els temps com per anar volant massa alt, la veritat.
Si teniu alguna peça que creieu que pot ser recuperable, us convido a que us animeu a passar pel Millor que nou, la podreu arreglar amb facilitat gràcies a l'amabilitat i bons coneixements dels tècnics de qui disposen.

7 comentaris:

  1. Jo per norma tot el que deixa de funcionar ho desmunto per veure si puc arreglar-ho. Si no ho aconsegueixo, sempre hi aprenc alguna cosa. I moltes vegades en trec un resultat satisfactori. Tothom ho hauria almenys d'intentar.

    ResponElimina
  2. N'havia sentit a parlar però no sé com funciona. Aquests tècnics cobren, o és una mena de voluntariat? D'alguna manera s'han de finançar, no? Em sembla una molt bona iniciativa, entre d'altres coses, perquè gairebé sempre ens sentim inútils quan se'ns espatlla algun aparell, pensem que no el podríem arreglar de cap manera, i allà et demostren que donant-te quatre indicacions ho pots fer perfectament. Més enllà de recuperar l'aparell, recuperes autoestima i tot!

    ResponElimina
  3. Ja estem cansats d'aquella frase: valdia més la reparació que un aparell nou.
    Aquesta solució que proposes és interessant.

    ResponElimina
  4. No tenia ni idea que això existís! gràcies per donar-ho a conèixer!

    ResponElimina
  5. Jo ara recordo haver vist algun reportatge sobre aquest servei però no hi havia pensat més. Realment, pel que expliques és molt interessant. Sobretot m'agrada la filosofia que hi ha al darrere. Ens han arribat a convèncer tant que tot té una caducitat que ni ens plantegem donar-li una segona oportunitat. I a sobre aprenem coses. Em sembla molt bona idea. Gràcies per compartir-ho!

    ResponElimina
  6. Cada dissabte a TV3, després de les notícies del migdia, fan un programa de bricolatge. Si puc me'l miro i veig que sempre fan una demostració de "Millor que nou"... Encara que no sé a quina part de Barcelona és o si n'hi ha més d'un local...
    Bon vespre.

    ResponElimina
  7. Joan Gasull: Tu deus ser un manetes, jo si no tinc qui m'orienti només seria capaç de desmuntar.
    Xexu: Els tècnics pertanyen a una empresa subcontractada per l'ajuntament i és qui els hi paga. Els ciutadans que van allà no paguen res. Tens raó en que fan un doble servei: el tècnic i el socio-psicòlogic.
    Xavier Pujol: sovint ens deixem portar per la comoditat. A vegades també en té culpa la ignorància.
    Pons007: Ara ja ho saps! Pots anar-hi a aprendre quelcom. O potser a ensenyar!
    August: A vegades el ser "ecològic" queda només en la primera capa. I oblidem allò de les 3R: reduir, reciclar i reutilitzar.
    M. Roser: Efectivament és això que tu dius. Crec que només hi ha un local a Barcelona, al carrer Sepúlveda 45-47.

    ResponElimina