dimecres, 10 d’abril del 2013

Los peces no cierran los ojos de Erri de Luca


La història d'aquest llibre no m'ha captivat gaire. M'ha semblat lenta i avorrida i a vegades desordenada i inconnexa entre paràgrafs. En canvi el que si m'ha agradat molt és la prosa que utilitza. He trobat que la manera de dir les coses és molt acurada, amb unes metàfores intel·ligents i una elegant forma de pentinar paraules. Hem quedo amb alguns fragments extrets del llibre que no perden sentit fora de context i que reflecteixen el nivell del llenguatge:
La edad de diez años no tiene la multitud interior de la infancia ni el descubrimiento físico del cuerpo adolescente. A los diez años se está dentro de un envoltorio que contiene toda forma futura. Se mira hacia fuera como presuntos adultos pero encajonados en unta talla mínima de zapatos.
Seguía leyendo tebeos, pero más los libros que me llenaban el cráneo y me ensanchaban la frente. Leerlos se parecía a adentrarse en el mar con la barca, la nariz era la proa, las líneas, las olas. Iba despacio, a golpes de remo...
...En los relatos de mamá, de la abuela, de la tía, estaban grandes almacenes de historias. Sus voces han formado mi sintaxis, mis frases escritas no son más largas que el aliento que se precisa para pronunciarlas.”

Me gusta estar resguardado del ocaso, no ver el fin certificado del día, con el sol embutido dentro del mar. Entonces prefería el alba. Hoy busco el ocaso en cada isla a la que llego. Voy al Oeste a la hora en que se vacía dentro del agua. Hoy rebaño hasta la última luz del plato del horizonte.”

4 comentaris:

  1. Jo en vaig llegir un de l'Erri de Luca que em va agradar molt, (uf! ara no em ve el títol) i pensava repetir algun dia, però potser en buscaré una altre. Tens raó que té una prosa molt maca i molt poètica.

    ResponElimina
  2. "mis frases escritas no son más largas que el aliento que se precisa para pronunciarlas"

    :)

    ResponElimina
  3. doncs no m'atrau gaire....m'agrada la prosa poètica però en excés no....va a gustos és clar...que tinguis un molt bon diumenge!

    ResponElimina
  4. Acabo de descobrir el teu blog i m'encanta! :) M'he unit, passat pel nostre i si t'agrada uneix-te :) Fem escrits creatius propis! Les paraules estàn per llegir-les i que no quedin plenes de pols jajaja :)

    ResponElimina