divendres, 26 d’agost del 2011

T'has tomao la pastilla?

La resposta a aquesta pregunta podria ser:
- Qué pastilla? la verde? la blanca? la roja? la pequeñita? la del azúcar? la de la presión? la del colesterol???????

Una de les bosses que van de vacances quan surten els meus sogres és la de la foto. Aquesta foto l'he publicada també al meu blog de fotos perquè no té desperdici i tot i que una imatge val més que mil paraules no he pogut passar de deixar aquí alguns comentaris pertinents dels molts que se'n podrien fer. (Això també és una mica d'autopublicitat, que sinó no hem visiteu).

En fi, que no sé per on atacar el tema:
- És molt difícil ser malalt avui en dia, i sobretot s'ha de tenir memòria RAM per saber que has de prendre i a quina hora.
- Cal tot això per a tirar endavant?
- No creieu que les farmacèutiques es passen un oi i els metges mitja dotzena receptant tanta química?

Jo admiro a la meva sogra. Sap cada pastilla, en la dosi indicada pel metge (que no sempre és la del prospecte), a l'hora que se les ha de prendre el meu sogre i per a què és cada una. I la veritat és que tant malament no estan. Jo sempre li dic: "Suegra, deje apuntado en algun sitio lo que se toman bien clarito porque como algun día les pase algo no habrá quien se aclare". I ella riu.
Quan veus tot això et poses a pensar en el negoci que tenen les farmacèutiques i en els ineressos que mouen. I els metges els juguen el joc. Per a no parlar d'altes esferes polítiques, com per ejemple la Concelleria de Sanitat, per dir-ne alguna.
Algú sabria dir si en realiat tota aquesta química no ens mata més que ens cura?
Per què les farmaceutiques s'han posat en peu de guerra ara que per les retallades s'ha pres la mesura de que han de vendre genèrics?
Això és cura de la salut o cura de la butxaca?
No fa gaires dies i per casualitat vaig ser convidada a visitar a Balaguer l'explotació dels germans Pàmies i vaig descobrir tot un món. Seria massa llarg d'explicar aquí i segur que no me'n sortiria del tot bé pel que us convido a visitar el blos d'en Josep Pàmies i pugueu veure vosaltres mateixos del que hi ha al darrere de totes aquestes bosses de medicaments.

http://joseppamies.wordpress.com/acerca-de/
Cal un canvi de conciencia a molts nivells, però el de la salut és fonamental perquè amb la salut no s'hi juga.

2 comentaris:

  1. De vegades sí que sembla que se'n fa un gra massa. Sobretot amb l'edat és normal que algunes coses fallin, però potser no cal tractar-ho tot amb tanta insistència. Però és que el negoci és rodó. Nosaltres volem estar sans, i ells volen vendre'ns productes per estar-ho. Més clar, l'aigua.

    ResponElimina
  2. No cal tenir edat per a ser un "pastillero", malauradament.

    El tema dels genèrics és un tema del que contem i no acabem.

    Salut des d'aquest món de salut obs-tètrica om em trobe xDDD

    ResponElimina