divendres, 13 de setembre del 2013

Què asseguren les companyies asseguradores?

Ahir, després del meu primer dia d'escola amb els nens, arribo a casa i em trobo el passadís ple d'aigua. Primer vaig pensar que els meus fills havien vessat alguna cosa perquè només havia vist una part però quan començo a mirar d'on sortia tot allò veig que venia de la meva habitació i que l'aigua sortia per sota la porta. Obro ràpidament la porta i m'ho trobo tot entollat. Quin salt al cor! Perquè quan dic tot, vull dir tot el que tenia precisament ahir al terra de la meva habitació: un munt de caixes de cartro plenes de papers algunes i de roba unes altres, un munt d'arxivadors amb documents que estaven al terra de forma provisional perquè haviem estat movent estanteries.....
Us podeu imaginar com se'm va posar el cos?
Però entre unes coses i unes altres i el xoc nerviós no donava amb la clau de pas de l'aigua. I se m'acut trucar a la companyia d'assegurances perque m'enviin un operari. 
Després de superar la primera barrera de criba del robot i havent aguantat frases com aquestes: 
- Els nostres operadors en aquests moments estan ocupats, sisplau mantinguis a l'espera.
- Si vol ser atés en català premi el 1,......
- Si la seva trucada és per  notificar un sinistre premi el 4,....

Arribem al  colofó:
- Hola bona tarda!...

Per fi podria explicar a algú que em podia donar una solució, no? Doncs no.
L'operadora, després d'escoltar la meva versió ràpida del que passava, pq tenia el raig encara sortint, em fa saber que el que em passa no m'entra en l'assegurança.
"porque no es una tuberia de la pared, es el mecanismo interno de la cisterna y eso no queda reflejado en lo que uds, tienen contratado"
I jo ja fora de mi li contesto: Me pregunto para qué sirven los seguros si cada vez que llamo para pedir ayuda sore algo me contestan que eso no entra."
I encara te la barra de dir-me que és que no es llegeixen bé les clàusules.
Seràn poca vergonyes!


9 comentaris:

  1. La úica cosa que asseguren les companyies es el cobrament del rebut que mai falla en el nostre compte corrent. La majoria d'elles no cobreixen mai les fugues d'aigua per ser un dels mals més comuns i amb més danys. Ens hem de ficar al cap que no és un servei, és un negoci.
    Si alguna cosa entra i ho paguen, el proper any el rebut també creix.

    ResponElimina
  2. És la primera norma de les assegurances, qualsevol cosa que et passi, no entra. A mi em va passar amb el cotxe també. I és cert, no llegim la lletra petita, però és que hi ha tanta lletra petita que no hi ha manera. La pregunta no és si la nostra pòlissa ens cobreix quan ens passa alguna cosa, sinó què redimonis sí que cobreix. Espero que no sigui massa car...

    ResponElimina
  3. tens raó són uns poca vergonyes...però ull s'ha de llegir la lletra petita petita on venen tot el que s'exclou ,....moltes assegurances tenen apart això de l'aigua, vaja que si vols tenir-ho cobert l'has de contractar apart pagant un plus...sempre guanyen ells....espero que puguis salvar les coses que s'han mullat ...un bon enrenou...ànims!

    ResponElimina
  4. T'entenc molt bé, perquè jo també vaig tenir un bon problema. Un dia va haver-hi a la xarxa elèctrica una pujada de tensió, que fins les bombetes explotaven i, és clar, la mitat dels electrodomèstics, van petar...Però com que tenia una assegurança, jo tranquil·la, fins que els vaig trucar i em van dir que com que era una mica antiga, no cobria els problemes elèctrics, (mujer a borde de un ataque de nervios)...Automàticament em vaig donar de baixa.
    Aleshores em va tocar trucar a Endesa, per fer la reclamació i ves per on, aquí no vaig tenir cap problema. Em van dir que pagués les factures i després ells me les abonarien, cosa que van fer sense regatejar ni un sol euro.
    Al cap d'un temps l'antiga assegurança em van enviar una carta, dient-me que a partir d'quell moment ja cobrien les avaries elèctriques...Suposo que us podeu imaginar que els hi vaig contestar i això que una és educada!!!
    Al concertar un altre servei ja vaig assegurar-me que m'hi entrés tot, sense oblidar-me de llegir la lletra petita.
    Petonets de molta paciència.

    ResponElimina
  5. Em sembla que tots són força iguals.Sempre surten amb les mateixes quan els necessites.

    ResponElimina
  6. Sempre igual!!! Sempre et surten amb el mateix... tot són excepcions i coses que no hi entren.

    Espero que no sigui molt greu la cosa... i que es puguin recuperar les coses mullades.

    ResponElimina
  7. Les de vida no cobreixen el suïcidi, o els esports de risc. (sospir)

    Espero que no hagi estat massa catastròfica, la paperassa i la roba molla... I que puguis enviar a dida als de l'as"segur"radora.

    Petons de qui també dorm amb els dits creuats.

    ResponElimina
  8. I si sembla que una cosa si que entra en l'assegurança segurament hi haurà un anex a la lletra petita on digui que no entra. I si cal, hi haurà un anex del anex amb lletra mida colibrí 3 on dirà que està clar que no ho cobreix.

    ResponElimina
  9. Us puc assegurar que no sóc cap fan de les asseguradores, però veig que he tingut molta sort perquè m'han pagat dues reparacions (2!) en 1 any i del mateix lloc...
    En fi, espero que el desastre no sigui irreparable, de papers, etc.

    ResponElimina