dimecres, 10 d’octubre del 2012

XV Fira internacional del cistell a Salt.














El passat cap de setmana es va celebrar a Salt la XV Fira Internacional del cistell.
D'entrada dius: Una fina del cistell INTERNACIONAL?
Doncs sí.
I no només això, sinó que ja va per la XV edició.












El principal motiu pel que hi vaig anar és perquè tenim un amiga que es dedica a fer cadires de boga i cadires de reixeta (http://www.bogamaria.com/ ) i com que s'havia de passar el cap de setmana a la paradeta i ens havíem de veure doncs vam decidir pujar cap a Salt unes quantes, veure la fira i participar en alguna activitat paral·lela i anar a dinar amb ella i fer petar la xerrada com a nosaltres ens agrada.

Va ser tot un èxit. El barri vell que era el que acollia la fira era un espectacle, tots els carrers i les cases de pes ben guarnides amb motius que acompanyaven el tema de la fira, amb molt de gust i digne de veure. Les parades de la fira molt interessants, amb artesans de tot el món i amb diversos estils com es pot suposar. Perquè encara que no ho sembli, això dels cistells és tot un món. Pel matí vam anar a una visita guiada per la devesa de Salt on un biòleg ens anava explicant els secrets d'aquells racons i de la vegetació que vestia la devesa. Finalment hi havia una visita a les vimeteres amb un artesà del poble que es dedica a l'estudi, el cultiu i el treball del vímet. Tot un món ben desconegut i amb força encant. És una llàstima que totes aquestes coses hagin tingut un gran retrocés i que de ser una forma de vida per a molta gent hagi passat gairebé a l'oblit. Encara sort que ara sembla tornar a rebrotar igual que les vimeteres que poc a poc s'han recuperat al poble i les tècniques que tornen a lluir en l'elaboració d'estris que ara són més elements decoratius que altra cosa.

4 comentaris:

  1. M'encanten els cistells i els cabassos...

    Jo he de reconèixer que sóc poc compradora. D'una botiga de roba sovint no m'enduria res... d'una joieria menys... però hi ha botigues que em tenen el cor robat i m'ho enduria tot: papereries, pastisseries i les botigues de cistells i bogues i cabassos. :)

    Tampoc no ho faig, però m'agradaria... :)

    Bona nit, guapa!

    ResponElimina
  2. La propera no me la perdo!!!
    M'encanta el vímet i m'encanten aquestes fires que solen ser sempre interessants!
    Gràcies!

    ResponElimina
  3. Els nous materials han anat prenent el lloc als de tota la vida, però ja sigui només amb caràcter folklòric, o per l'ús que encara se'n pot fer, val la pena que hi hagi fires com aquestes, i ja veig que tu la vas gaudir del tot, vas aprofitar bé el temps. I això que a priori no sembla massa atractiu, però un cop allà segur que li trobes la gràcia.

    ResponElimina
  4. la conec.....encara que aquest any no hi he passat

    ResponElimina