dissabte, 14 de desembre del 2019

Paraules que tu entendràs d'en Xavier Bosch

Em vaig cruspir el llibre en pocs dies perquè és de lectura àgil, perquè t'enganxa i no els pots deixar gaire estona i perquè et fa sentir coses i això agrada. Tenia en esborranys aquest post per publicar-lo en breu però ahir va venir el Xavier Bosch a fer-ne la presentació a la Biblioteca de Can Rajoler de Parets i em va fer gràcia anar-hi. En viu i en directe també em va encantar. Saber el per què de les coses és important i el Xavier ha explicat molt bé com ha preparat els ingredients de la seva novel·la i com la cuinat. El resultat: un plat exquisit!
L'he trobat una persona planera, propera, intel·ligent, sensible, delicat i curós, franc i viu, apassionat amb la feina i amb la vida. Durant l'exposició no ha deixat veure defectes,  obviament en deu tenir algun però tampoc ens cal saber. De moment deixo dit el que li vaig dir a ell: "Si dius que escrius els llibres que t'agradaria llegir, continua així perquè a mi també son els llibres que m'agrada llegir"

I ara va el que ja tenia escrit, que sense desvetllar res, espero que us transmeti molt.

A la mateixa portada del llibre hi ha una mena de subtítol que ja pista de per on poden anar les coses: Tots els gran amors tenen secrets.

La contraportada ens diu sobre l’autor que amb aquest llibre en Xavier Bosch es consolida com el gran constructor d’intimitats de la nostra literatura. També ens diu que aquesta història és un retrat esmolat de la convivència. La veritat és que jo no ho hauria dit millor. L’envoltori defineix molt bé tot el que hi ha a l’interior però no us perdeu la manera en que ho fa.  
L’argument gira entorn a tres parelles amigues que es troben any rere any per a celebrar el cap d’any i la revetlla de Sant Joan. Durant la resta de l’any també es troben de manera més informal quan s’escau. I entre unes i altres dates vam passant coses. El dia a dia de cadascú, el viure en una societat amb tots els seus aconteixements, l’anar treballant per poder garantir un estatus benestant en la societat, les relacions interpersonals aquí i allà...
No diré més. Tot molt quotidià. Tot molt actual. Tot molt real.
Només una pregunta/reflexió: Esteu d’acord en que tots els grans amors tenen secrets?
I ahí lo dejo!.

9 comentaris:

  1. L'he llegit jo també, fa poquet.

    En Xavier Bosch té un do per escriure d'una manera fàcil, àgil i eficaç. Jo, com tu dius també, me'l vaig llegir en dos dies.

    Parla, com ja has apuntat, de relacions i és un tema que m'interessa. Com que és una novel·la potser no se li pot demanar més que el que dona de si una novel·la, però hi ha coses que les vaig trobar una mica superficials.

    No sé, per exemple et diria que el noi que fa de protagonista principal (ara no recordo els noms), el marit de la que viatja sempre, és un personatge molt ben construit, que s'entén, que té consistència i que té molt de suc, i en canvi, per dir un altre exemple, la remuntada de la relació tan fàcil i romàntica que fan aquests parell, no la vaig trobar creïble en absolut... desgràciadament les coses no són tan fàcils.

    En fi, ja veus, coses meves.

    L'important és que m'ho vaig passar bé i també que em va fer rumiar moltes coses sobre aquests temes... què més se li pot demanar a una novel·la, oi?

    Tots els amors tenen secrets, no pas només els grans amors, crec jo. Els no tan grans també.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai! Volia dir també que és la tercera novel·la que llegeixo d'ell i que les altres també em van agradar, potser més i tot que aquesta: Algú com tu i Nosaltres dos

      Elimina
    2. Totalment d'acord amb el final dolç, que no sol ser tan fàcil, cosa que tb se li va indicar ahir i va contestar que li agraden les històries tancades i que de moment ho va veure així.
      I a mi tb em va agradar més Nosaltres dos, però trobo que en general retrata molt bé la psicologia dels quins correm pel món avui en dia i ho fa d'una manera que et fa pensar perquè és tan proper tot que qui et diu, si encara no t'hi has trobat, que no t'hi puguis trobar demà.
      Sigui com sigui, m'agrada.

      Elimina
  2. Només he llegit "Algú com tu" d'en Xavier Bosch, i em va agradar.

    ResponElimina
  3. Em sembla que el tinc a la pila de llibres per llegir...Després de llegir el teu comentari, em sembla que el deixaré que es coli i així el puc llegir primer!
    I jo diria que sí, que tots el amors petits o grans tenen secrets...

    ResponElimina
  4. A mi també m'agrada com escriu, el seu "Algú com tu" en va encantar !.
    I a la pregunta, penso que algun secret sempre hi ha en tots els amors...no som perfectes ;)

    ResponElimina
  5. Vaig llegir els seus primers llibres, els que parlava d'investigació periodística, eren prou distrets. Però quan va començar a treure aquests llibres (que de fet li han valgut premis) amb aquestes portades i noms tan nyonyos ja no em va atreure més. Segurament m'estic perdent coses bones, però hi ha tants llibres per llegir que també hem de triar una mica per feeling, i aquests no me'n generen. I mira que en parles bé, tant del llibre com d'ell...

    ResponElimina
  6. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881

    ResponElimina