dijous, 20 de juny del 2019

Punt i final al curs!

Quan arriben aquestes dates s'obre el debat a les xarxes socials i en altres foros de si els pares han de fer regals als mestres i de si els mestres hem d'acceptar aquests regals dels pares.
Jo no entro en el debat d'aquest tema perquè penso que es diuen moltes tonteries. Crec que és lícit mostrar l'agraiment amb un mestre que ha acompanyat el procés d'aprenentatge del teu fill durant un any amb un detallet. De fet els pares, en general, et fan un detall com a grup que els hi surt a un preu simbòlic i per a tu és un reconeixement a la feina feta. Està clar que potser no ets sant de devoció de tothom però no crec que ningú s'hi senti obligat i que si algú no hi vol participar, no deu passar res. A mi gairebé cada any em fan alguna coseta a nivell del grup classe i algún que deu considerar que allò no és gaire o que està més content que la resta, em fa alguna altra cosa a part. Tot és ben vingut. Jo com a mare també ho he fet quan he estat realment contenta i mai ho he considerat, com he llegit en alguns d'aquests foros que abans esmentava, ni que sigui un xantatge emocional ni que sigui per a quedar bé, ni elucubracions mentals varies.  
I de la mateixa manera a mi també m'agrada fer un petit detall a cada un dels meus alumnes quan arriba el moment del comiat. El primer és un escrit que els faig sempre amb una foto de grup, un escrit en forma de conte que recull els moments més intensos de l'any i aquelles anècdotes que es quedaran sempre amb nosaltres i que ens fan arrencar un somriure quan les recordem. I una petita manualitat personalitzada que se que la majoria guarden amb el mateix carinyo amb que jo els hi faig. Vulguis o no, després de tot un any, barallant-nos cada dia, en el millor sentit de la paraula, amb els números, les lletres i la ciència en general, crea uns vincles especials que ens aporten moltes coses i ens fan crèixer, als alumnes i també als mestres.
Aquest any ha estat una pedra. 
L'escrit començava així:

Aquí agunes encara no estaven
 acabades 
“Una piedra en el camino, me enseñó que mi destino era, RODAR y RODAR, RODAR y RODAR…”
Doncs si, jo he sigut una pedra en el vostre camí que us ha volgut ensenyar a RODAR I RODAR, en definitiva, a anar per la vida.

I acavava: 

Us he personalitzat a cadascú una pedra. Totes són diferents, totes són úniques, totes són boniques, igual que vosaltres que també sou diferents, únics i encantadors.

En aquestes pedres hi he posat una mica de mi, una mica de la meva estimació i m’agradaria que les guardéssiu i si en algun moment esteu tristos, o enfadats,  o us sentiu sols, les pugueu agafar i apretar-les molt fort amb la mà durant  una estoneta, fins que les coses tornin a estar on toca  i sentiu, si us ajuda,  que jo estic allà amb vosaltres si em necessiteu.

Bon estiu i a RODAR!


10 comentaris:

  1. En una de les pedres he vist un nom com el meu.
    Bones vacances i endavant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. N0hi ha dues. Encara és un nom que és porta, ja veus! Jo també tinc un fill que se'n diu.

      Elimina
  2. Els que no som del ram més val que no entrem en debats com el que expliques, perquè és difícil d'entendre els vincles que s'estableixen entre una mestra i els seus alumnes. No recordo que això es fes a la meva època d'estudiant, però segurament era molt inconscient del que passava. El que sí que puc dir és que el teu detall amb ells està molt bé, segur que els agafes estima al llarg de l'any. Això sí, no totes les pedres estan igual de currades eeeeh! Que tenim preferències per alguns o algunes? Hehehe.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Preferències? Noooo. El que si et diré és que la química és la química i amb uns n'hi ha més que amb uns altres, però tracto de ser justa i objectiva amb tots per igual. Les pedres, ja hi diu al peu de foto que n'hi ha que no estan acabades!

      Elimina
  3. Doncs en la meva opinió i sense debats, ho trobo molt maco... sens dubte , alguns en tindran un bon record d'aquesta coneixença.
    Bones vacances !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Artur! Les necessitem per recarregar les piles perquè realment és una professió que desgasta.

      Elimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

  5. Tot s'acava noia, però ara venen les vacances que espero les gaudeixis molt...
    T'entenc molt bé, si estimes la mainada, sempre t'ho agraeixen. Jo també acostumava a fer això del detallet individual i els feia molta il·lusió...Recordo que ja fa anys ens regalava cada alumne ( o la majoria) alguna cosa, fins que els mestres vam pensar que això creava diferències i vam decidir que no acceptàvem regals. Més tard, els pares, van decidir fer-nos un regal entre tots i això ja ens va semblar millor, perquè si algú no podia, no se sabia i ningú e sentia fora de lloc.

    Que tinguis un bon estiu.

    ResponElimina