dissabte, 14 de febrer del 2015

Donec Perficiam

El Carnestoltes, rei dels poca-soltes, fa aparició a les escoles per a notificar la preparació de la festa del  carnaval. Amb la seva aparició anuncia les consignes que tothom, alumnes i també mestres, haurà de complir aquells dies: dilluns venir amb pijama, dimarts portar el cap guarnit, dimecres portar la roba al revés i dijous vestits de negre i amb la cara pintada.
Bé, doncs dijous, intentant donar-li sentit al que em tocava fer, vaig pintar-me unes estupendes quatre barres que m'ocupaven més de mitja cara. No volia caure en la simplesa de pintar-me una flor, una estrella o un cor buits de sentit. I tot i que hauria d'estar ja curada d'espants, no vaig poder evitar unes quantes punxades a les entranyes. La primera quan un nen em va preguntar si anava pintada d'Espanya. "Espanya??"- li vaig dir jo.- "Em veus cara d'Espanya, tu a mi?" I llavors va anar apuntar a l'altre extrem: "Ah, no! D'independència!". I aquesta només va ser la primera. Com aquesta n'hi van haver unes quantes per part de diferents nens. Però a l'hora d'anar a dinar també un pare em va mirar i em va dir: "Uy, tas disfrazao despaña!". I jo amb el somriure entre dents li vaig dir que no, que d'Espanya NO! 
No us descric la mirada que em va fer. 
Aprofitaré la quaresma per "adoctrinar", com a mínim als alumnes de la meva classe, sobre el significat d'alguns símbols que no els poden portar a equívoc i espero assolir l'objectiu no més enllà d'aquest final de trimestre.
Tristament el donec perficiam pren el seu màxim sentit davant de situacions com aquestes dins el nostre dia a dia.

5 comentaris:

  1. Donec perficiam...
    d'aclarir empanades mentals...

    ;D

    ResponElimina
  2. Si quan diuen que hem de fer molta pedagogia per aconseguir les majories que volem no ho diuen pas per dir...

    ResponElimina
  3. Si l'any que ve et disfresses igual no et diran que vas d'Espanya, perquè en el cas que encara no haguéssim assolit la independència,segur que n'estarem un bon tros més lluny.

    ResponElimina
  4. fa falta encara picar molta pedra....

    ResponElimina
  5. Teniu molta raó i dit cadascú a la seva manera és veritat que cal aclarir empanades, fer molta pedagogia i que per tot això caldrà picar molta pedra, però us asseguro que jo hi posaré el que calgui de la meva part, i així, l'any que ve, em disfressi del que em disfressi i estem en la fase d'independència que estem, com a mínim que tinguin clar el que vol dir cada cosa!

    ResponElimina