dissabte, 23 de març del 2013

Sóc com sóc


Recordo una amiga que sempre deia això: “És que jo sóc així!”
Altres vegades deia: “Mira, sóc com sóc”.

I jo li reia la gràcia, fins que un dia algú altre em va dir: “Amb aquesta frase no justifica res. Si és així i veu que no és el que hauria de ser el que ha de fer és canviar”.
Jo me l'estimava molt, bé, encara me l'estimo, i no ho veia així perquè no ho veia com un defecte. Però a partir d'aquell moment vaig començar a veure-ho de manera diferent i vaig adonar-me que era veritat, que la frase que ella deia per a justificar el que a vegades no feia bé o simplement no feia, era només una excusa. Vaig entendre que cadascú és avui així, però pot ser d'una altra manera demà si és proposa canviar, millorar, superar-se.
Cada vegada penso que tots ens hem de comprometre a millorar i que no val excusar-se de cap de les maneres per a justificar actituds reactives enlloc de pro-actives. Tot costa un esforç i no podem canviar el món sense començar per nosaltres mateixos. Si volem que les coses canviïn hem de començar per canviar nosaltres mateixos.

7 comentaris:

  1. si hi estic d'acord....això de sóc així o sóc com sóc la majoria de les vegades és per justificar el no canvi, com si tinguéssim una mena de carcassa inamovible i no....no som ens anem construint i reconstruint dia a dia

    ResponElimina
  2. Per "arreglar" el món, primer hem de fer neteja a casa nostra.

    Bona tarda!
    Aferradetes.

    ResponElimina
  3. ser com un és no evita cap culpa, hi han polítics que també podrien dir-ho i tindrien la culpa igual.

    ResponElimina
  4. Si tenim per costum anar atracant velletes pel carrer això de dir 'sóc com sóc' no convencerà a ningú. Naturalment, és un exemple exagerat, però espero que s'entengui. Hi ha coses que són difícils de canviar i segurament tots hem dit alguna frase similar, però no pot ser el nostre comodí i la nostra xarxa, hem de poder millorar en els aspectes que perjudiquen la gent que ens envolta, almenys esforçar-nos per fer alguna cosa més que dir aquesta frase.

    ResponElimina
  5. Elfreelang: Tots hauriem de partir de la base del que som per a ser alguna cosa més.
    Sa lluna: Sí, és un bon principi començar pel que tenim més a prop que som nosaltres mateixos.
    Joan: I tant!
    Xexu: Jo anava encara més enllà. Penso que no només s'ha de canviar el que fa mal als altres sinó coses que que no estan bé ni per a nosaltres mateixos. Hem de tenir l'aspiració de millorar, de superar-nos, de no conformar-nos.

    ResponElimina
  6. Els canvis no agraden, però sovint sí els seus resultats.

    ResponElimina
  7. si ets com ets, i no saps on vas i ets envàs, al groc vas!

    ResponElimina